6 Temmuz 2011 Çarşamba

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi başladı


“Kongre süresince Öğretmen Eğitimi, Öğretim Yöntemleri, Kimya Öğretimi Program Çalışmaları, Materyal Geliştirme, Kavram Analizi, Bilgisayar Destekli Öğretim, Laboratuar Uygulamaları, Kimyanın Doğası, Felsefesi ve Tarihi ana başlıkları altında, 72`si sözel, 56`sı poster olmak üzere toplam 128 bildiri sunulacak ve 14 farklı çalıştay gerçekleştirilecek. Ayrıca 3 tane de çağrılı bildiri sunulacak.”

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Milli Eğitim bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü ile Türkiye Kimya Derneği tarafından ortaklaşa düzenlenen II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi başladı.

Kültür ve Gösteri Merkezi’nde açılışı yapılan konferansının takdim konuşmasını yapan Kongre Düzenleme Kurulu Başkanı KKEF Dekanı Prof. Dr. Ali Yıldırım bir ülkenin ve toplumun gelişmesinde eğitim sistemi, eğitim sisteminin gelişmesinde ise eğitim araştırmaları önemli rol oynadığını, söyledi.

Yıldırım, eğitim araştırmalarının genel anlamda üç farklı temelde yapıldığını, bunların, ilgili bilim dalında değişik alanlarda kuramsal bilgi üretilmesi, daha çok herhangi bir bilim dalında yaşanan sorunların tespiti ve bunlara yönelik çözümler üretilmesi ve daha çok uygulamada olan bir sürecin ne kadar etkin ve verimli olduğunu test edilmesini amaçlayan değerlendirme araştırmaları olduğunu belirtti.

Kongreler bir fırsattır!

“Bu tür araştırmalar herhangi bir uygulamanın amaçlanan hedefleri gerçekleştirmedeki başarısını ve mevcut şartlar açısından ne kadar uygun olduğunu değerlendirmeyi esas alırlar” diyen Yıldırım, “Özellikle uygulamada yaşanan sorunların çözüme ulaşabilmesi için uygulayıcılardan faydalanılması gerekmektedir. Bunun istenilen seviyede gerçekleşmesi için, öğretmenler ile araştırmacıların ortak projeler, ortak çalışmalar yapmaları; yapılan çalışmaların alanın asıl uygulayıcıları olan öğretmenlerle paylaşması zorunludur. Kongreler de bu anlamda bir fırsat olarak değerlendirilmelidir” diye konuştu.

205 Kimyacı katılıyor

2011 yılının UNESCO ve Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından Uluslararası Kimya Yılı olarak ilan edildiğini de anımsatan Yıldırım, kongreye Millî Eğitim Bakanlığını temsilen üst düzey bürokratlar, akademisyenler, idareciler, öğretmenler ve lisansüstü öğrencilerden oluşan 205 kişinin katıldığını bildirdi. Yıldırım şunları kaydetti: “Kongre süresince Öğretmen Eğitimi, Öğretim Yöntemleri, Kimya Öğretimi Program Çalışmaları, Materyal Geliştirme, Kavram Analizi, Bilgisayar Destekli Öğretim, Laboratuar Uygulamaları, Kimyanın Doğası, Felsefesi ve Tarihi ana başlıkları altında, 72`si sözel, 56`sı poster olmak üzere toplam 128 bildiri sunulacak ve 14 farklı çalıştay gerçekleştirilecek. Ayrıca 3 tane de çağrılı bildiri sunulacak.”

Katkımız büyük

Fen Fakültesi Dekanı Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ö. İrfan Küfrevioğlu ise, konuşmasında kendi geleneklerini oluşturmuş, bilim ve teknoloji üreterek bölgesinin ve Türkiye`nin kalkınmasında önemli bir rol üstlenmiş olan Atatürk Üniversitesi’nin bir yandan yetiştirdiği mezunları ile ülke yönetiminden ekonomisine, eğitiminden sanatına birçok kademede etkin bir varlık sergilerken, öte yandan yetiştirdiği akademisyenleri ile de ülkemizin birçok üniversitesinin kuruluş ve yapılanma aşamasına katkıda bulunmaya devam ettiğini söyledi.

Kongrelerin önemi

“Geleceği inşa edebilecek tek ve önemli şey bugündür” diyen Küfrevioğlu, “Bugün itibariyle gerçekleştirilecek Kimya Eğitim Kongresi gibi bilimsel etkinlikler sonunda husule gelen gelişme, paylaşım ve oluşumlar ancak faydaya dönüşünce anlamlı olmaktadır. Üniversitemizin bilim anlayışı gereği, bu tip etkinliklere ayrı bir önem veriyoruz” şeklinde konuştu.

Üç önemli konu

“Dünya değişiyor, gün geçtikçe mesafeler küçülüyor” diyen Küfrevioğlu, konuşmasını şöyle tamamladı: “Bilgi ve kültür alışverişinde sınırlar ortadan kalkıyor. Bir ülkenin en iyi şekilde tanıtımı için üç ayrı hizmet alanının aktivitesine bakılıyor. Eğitim, sağlık ve ekonomi. Atatürk Üniversitesinin, eğitim, bilim alanındaki hizmetlerle yola çıkmış her gün bilimin ışığında yeni bir gelecek inşa edebilen aydınlık bir üniversite olduğunu gururla söyleyebilirim.”

Daha sonra Türkiye Kimya Derneği Genel Sekreteri Prof. Dr. Mehmet Kahramanlıoğlu ile MEB Öğretmen yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürü Ömer Balıbey birer konuşma yaparak konunun önemini dile getirdiler.

Kongrenin açılışına Erzurum Valisi Sebahattin Öztürk, Büyükşehir Belediye Başkanı Av. Ahmet Küçükler de katıldı.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi 8 Temmuz tarihinde sona erecek.

HABER MERKEZİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder