29 Haziran 2011 Çarşamba

Öğrenciler pedagojik haklarının iadesi için eylem yaptı

Atatürk Üniversitesi Fen, Edebiyat ve İlahiyat fakülteleri öğrencilerinin pedagojik formasyon hakları teyit edildi.

Konuyu dile getirmek için Atatürk Üniversitesi Rektörlük binası önünde toplanan mağdur öğrencilerle görüşen Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ömer İrfan Küfrevioğlu, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı:

“Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yurt içi üniversitelerince öğretmenlik meslek bilgisi alanında düzenlenen pedagojik formasyon hakkı İstanbul ve Uludağ Üniversiteleri’nin yanı sıra Atatürk Üniversitesi’nde eğitimlerini sürdüren fen, edebiyat ve ilahiyat öğrencileri için verilmiştir. Ancak Danıştay’ın yürütmeyi durdurma kararına göre, 25 Haziran 2011’de başlayan öğretmen atamalarında üniversitemiz için, 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılından itibaren, öğrenimleri sırasında verilen pedagojik formasyon dersleri ve belgelerinin geçersiz olduğu Milli Eğitim Bakanlığı’nın web sayfasında ilan edilmişti. Rektörlüğümüz ile Milli Eğitim Bakanlığı ve YÖK yetkilileri nezdinde yapılan görüşmeler sonucu, Danıştay kararından önce başlamış olan pedagojik sertifika programına devam eden öğrencilerin haklarının saklı olduğu, YÖK’ün 18 Ocak 2011 tarihli, 2551 Sayılı yazısı ile belirtilmiştir. Takibimiz sonucu konu öğrencilerimizin lehine düzeltilmiştir.”

Küfrevioğlu’nun açıklamalarından tatmin olan öğrenciler olaysız bir şekilde dağıldılar.

BASIN DANIŞMANLIĞI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder