12 Mart 2012 Pazartesi

Tıp ve Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Kalite ve Akreditasyon Sempozyumu


Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından düzenlenen “Tıp ve Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Kalite ve Akreditasyon Sempozyumu sona erdi. Sempozyumda Tıp ve Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Kalite ve Akreditasyon pilot uygulamaları konusunda Atatürk Üniversitesi’nin imkanlarından yararlanılması kararlaştırıldı.
10-11 Mart 2012 tarihlerinde Atatürk Üniversitesi Kültür ve Gösteri Merkezi ve Mavi Salonda gerçekleştirilen sempozyuma yirmi dört kurum ve on üç sağlık mesleğinden 169 bilim insanı katıldı.
Sempozyumda, eğitim, kalite ve akreditasyonla ilintili kavramlar, ülkemizdeki tıp ve sağlık bilimleri eğitim programlarındaki güncel durum on konu başlığı altında ele alınarak değerlendirildi.
Paralel oturumlarla tıp ve sağlık bilimleri eğitimi açısından ülkemizin durumuna dair bir SWOT analizi, gerçekleştirildi ve genel grupta sunum ve tartışılma sağlandı.
Sempozyumda, farklı disiplinlerde eğitim standartlarının geliştirilmesi ve gelişmiş ülkelerle uyumlu hale getirilmesi konusunda çalışmalarını sürdüren ekiplere destek verilmesi de kararlaştırıldı.
Sempozyum sonuç açıklamasında, Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşmasında zaman kısıtlılığına da dikkat çekilerek, şu değerlendirmeler yapıldı:
“Öncelikle sempozyuma katılan ekibin bilgi, tecrübe ve motivasyonundan uzun ve kalıcı biçimde yararlanılacaktır. Tıp ve sağlık bilimleri eğitim programlarının dünyanın gelişmiş ülkeleriyle uyumunu sağlamak amacıyla, periyodik toplantılar yapılacaktır. Aynı konuda sürekliliğin sağlanması ve bilgi birikiminin kayıt altına alınması maksadıyla periyodik bir dergi çıkarılacak ve yayın faaliyetleri yürütülecektir. Çalışmalar sırasında pilot uygulamalar için Atatürk Üniversitesi’nin imkanlarından yararlanılacaktır.”
HABER MERKEZİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder